Thursday, May 11, 2006

Picture This & That

Getting dirty after doing some painting. A very satisfied (but weird looking) smile. Fun at Kidzsports. The pool of balls is still her favourite. Dinner time with background music turned on. It's so easy to get her to participate (in eating) rather than having her messed up whatever we were eating. Bought her a wading pool. It's so fun to splash in the pool on a hot day. She kept pointing to her top and said, "Zara wear bra". I told her it's not bra, it's swimming costume, but she insisted and pointed at it repeatedly and said, "Bra!" and then giggled I like to see her going on all fours, then slowly flip herself to a sleeping position. She does that every time I mentioned "All Fall Down" when I recite the Ring-A-Ring-A-Roses rhyme

41 comments:

domestic rat said...

Heehee... I love kids in bikinis. They look so adorable! Get her a skimpier one! Chuckles...

Lin Peh said...

Wah sai ! Your bangoro got swimming pool somemore ! Damn 9 rich silai ! LOL!

Egghead said...

wah! eating also need background music ah? veli the classy wor :)

geetha said...

Hey, I also got the same water bottle. But we lost it during the engagement. So, now we got two new ones, coz' lil' President always take the bro's bottle (we had one first).

I actually put more water in the baby pool.. she doesn't mind little water? But with little water, she can sleep in it too lah :)

sesame said...

I like her swimming suit! Hip Hip Hooray! How many hours she spent in her wading pool? We have something like that but never filled with water. For sure he won't want to come out of it.

mumsgather said...

Nice "bra" she got there. Hahaha.

Jesslyn said...

zara play alone in swimming no fun hor, later got sibling liao, lagi syok! :P

Robin said...

that's so cute...

Thanks

Allyfeel said...

She looks so dirty in the first pic....but later arrr sooooo sweet in the bikini. :)

She dare to lie down in the water hor?

AsleyLee said...

Wow,nice bikini!
Don't know how funny is it if i put biniki on my son? Sure my hubby wanna to kill me....hahaha...

may said...

she gets a wading pool? lucky her! I only got to "swim" in the bathtub in my Mom's bathroom when I was a wee kid. sexy Zara in her red-striped bra!!

khongfamily said...

Wah..got background music when eating, Mozart or Beethoven ler? Hehee :P

L B said...

*thinking back to playing with toy submarines and battleships in paddling pools ... a long time ago.....*

mama bok said...

What a cutie pie..! ;)

Simple American said...

Zara looks like a patriotic American girl in her bikini. Training young huh?

Love the painting pose picture too. How are your walls?

laYMing said...

Cute little gurl ..!

maria @ twinsmom said...

the 1st picture -- 呓牙蹦爪,吡牙裂齿。LOL...

I want to get a pair of bikini for my girls too, but then... Daddy objected :P, he said too sexy wor... but it is OK for him to cuci mata with girls in bikini *roll eye*...

Jason said...

Her swimsuit reminds me of US national flag. :D

Vien said...

I was just about to mention that her bikini is so patriotic until I read simple american's comment. Can pose for baby bikini calendar..tee hee...

Sabrina said...

Y nvr get her a bigger pool. At least she can fit into it a little longer. So cute lar...with the sexy swimwear.

TWO LITTLE FELLAS said...

having a girl means you can dress her up in fancy outfit...i can imagine lil zara in bikini sunbathing in her private pool- what a sight- so cute!

btw, you are good to let her eat with background music rather than in front of tally.

earthember said...

I love her bathing suit as well as the bathing suit pose. Very Madonna-like.

Samm said...

I have a splash pool too, but it's of a rigid-sided one. Takes A-G-E-S to fill up even a few inches. So, i dun bother. Just let him play inside his bathtub every afternoon during his bath.

mom2ashley said...

good idea to have her own pool at the house...

Helen said...

Mana boleh tahan!!?? Got private pool! Next time Zara can throw pool side birthday bash liao!! lol

1+2mom said...

This few days very hot, i cant let my kids go play water cause they just recover from sick :(

Zara look like to play water so much. The pic at Bali so nice, it was a nice place too.

blurblur said...

Nice pictures! :)

I love the top left pic in the last group of pics, Zara looks like a little baby...so cute! :)

Cocka Doodle said...

Waaa..zara got potential to become swimwear model leh. LOL

Simple American said...

Hey Zara. Tell your mama Happy Mother's Day.

Helen said...

ZMM, becareful when u post sexy pics of Zara. There are perverts like ayam out there.... lol

Tracy said...

Wuah lau eh! "lou sum tim" (1st pic - 2 dots and belly button). Becareful hor. Kekekekeke.

She looks so cute in her 'bra'. Should get her one of those 'sessy' bikinis.

jazzmint said...

wah so relax in the pool...she really knows how to enjoy huh

goshh..lucky thing she didn't start to put make up with those paint on her face

Zara's Mama said...

Domestic Rat,
She doesn't have any bossom.. it'll look odd with a skimpier one. :P

Linpeh,
Yes, my blown up bangalow got blown up pool!

Egghead,
What to do.. she wants to dine in style (although the music all cheapo children production).

Geetha,
Btw, have you tried sipping from the water bottle? I found it hard to suck up any water.. maybe you should buy something else to replace the lost one.
She didn't mind the water level. I didn't want to fill too much, already, it took us a long time to fill up and used up lots of water.. lots of wastage. :(

Sesame,
She was there for almost an hour.. even while her teeth was chattering, she didn't want to get out. I have to force her. :(

Mumsgather,
Wait till she use the real one.. I wonder if she'll still be so cheerful. :P

Jesslyn,
Yeah.. next time more fun.. Actually I invited the neigbour kids over to join Zara, but the parents too pai seh.

Robin,
Thank you.

Zara's Mama said...

Allyfeel,
Yeah, she was so dirty and she liked it. She knew that was the only time she was allowed to be dirty.
Yeah.. I'm glad she was not afraid to lie now.. maybe can teach her back stroke soon.

Hui Sia,
Aiyo.. don't la.. let your son wear bikini.. Let him wear g-string.. hee hee.. now IN right for men as swim costume. :P

May,
Lucky you too, you get a bathtub in your house. We don't have one, so she has to use a wading pool. :P

Khongfamily,
Err.. cheapo children song production. :(

LB,
Your yellow submarine?

Mamabok,
Thanks. :P

Simple American,
My friend got her that from New York, Old Navy.. That explains right?
Luckily she's good, she didn't touch the wall.. :P

Layming,
Thanks.. and welcome.

Maria,
Wow.. Twinsdad so ancient one ah? Actually my hubby also don't like his daugther to wear too sexy, but I don't care la.. Zara's matter ngo-wa-si. :P

Jason,
Yeah.. it is the US flag. Fourth of July sales in US.

Zara's Mama said...

Vien,
Can post for American calender.. :P

Two Little Fellas,
Wait till she's older.. I'll have to let her wear something more conservative. :P Yes, there's lots of dressing up to do with a little girl.. you can try for #3.. :D
Yeah, I try not to let her eat in front of the telly.. don't want her to cultivate bad habbit.. but sometimes I do when it's a tough day for both of us..

Earth amber,
Hee hee.. thank you.

Samm,
Yeah.. it really takes ages to fill the pool up, and then you don't know what to do with the water after..
I think I'll only do this for her once a while, as a treat. :P

Mom2Ashley,
Yes.. hey.. you have a dog right? You should have one for Ashley, after Ashley uses it, your dog can take a bath there. :P

Helen,
Haha.. when she has a private pool party, can she invite kawai kor kor (yr son) over. :P

1+2mom,
Yeah.. the weather is hot, and kids get sick so easily.. I have to be careful as well not to let her play too much or too long.

Blurblur,
Looks like little baby there ah? I thought she looks like very big girl ler. :P

Cocka, Helen,
Really must beware of the Ayam lurking around.

Simple American,
Thank you.

Tracy,
Haha.. too sexy hor?? I think if daddy saw this, he'll nag at me again. :(

Jasmine,
Yah man..luckily didn't 'wear make up'. :P

Simple American said...

You know I came back and looked at Zara's facial expression when she had all of that paint on her. hehe

Kind of similar to my wife with the banana split. Such big smiles and itty bitty eyes.

Baby Smooches said...

well, at least Zara knows how to say 'bra'. Brendan still calls the bra 'nen-nen'!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Watiti.com
Join me and my circle of friends at http://www.watiti.com,
an online social networking community that connects
people from all over the world.

Meet new people, share photos, create or attend
events, post free classifieds, send free e-cards,
listen music, read blogs, upload videos, be part of a
club, chat rooms, forum and much more!

See you around! Bring all your friends too!

Watiti.com

Anonymous said...

pic rate uncensored